Saturday, April 10, 2010

~Sunday Blues~




Dear blog,
Balik umah last Saturday. Ahad, ammonie mesej ajak kuar ‘dating. Kami lepak di Island Red Café. Ketika itu mood saya tak berapa baik. Amat tak baik!! Ammonie di sebelah start bace ‘Twilight’ yang tak abis2. (akibat sokmo mesej sampai xde masa bace buku) sedangkan buku tu saya dah ‘khatam’ thousand times,~huhuhu~
Sebenarnye ade beberapa sebab kenape saya balek umah (walaupn baru je 5 hari kat kolej):
1.      Saya sangat ‘penat’ n ‘muuaaaakkk’ dengan kehidupan di kolej!..sangat2!!
2.      Saya tengah bersedih. amat sedih. (gara-gara Han-oppa punye hal!)
3.      Rindu my hometown, Mentakab..hehehe (alasan ‘poyo’ bile my mom tanye knape balik umah..hiks!)
Masa tengah tunggu ‘order’ sampai, ammonie asked me about herself and I replied “ ko attractive”..~hehehe. pandai bodek ko ni!~ pastu giliran saya plak tanye “how bout me?” then ammonie said “ermm..kamu baik dan sangat penakut!” ceh! Itu saje yang boleh di’describe’kan oleh kamu. Saya sangat keciwa mendengarnya. ~huhuhu~ I wish u akan cakap ... “kamu comel dan cukup cun untuk mengorat Fahrin Ahmad”~hahaha..tolong jgn perasan yea~
Sewaktu pesanan sampai,saya tengah sibok membace e-mail dan ammonie disebelah tengah taip mesej. ~Perhatian:Henpon tak pernah lekang dari tangan minah ni~. Busy betol macam ‘broker’ saham pon ade..hua3. Dan sudah menjadi ‘rutin’ saye membawa laptop setiap kali kuar ngan ammonie.  Mana taknye setiap kali saya sibok bercerita, no response! Rupe2nye dia tengah senyum2 sambil taip mesej. Ciss! Saye cakap sorang2 rupenye. Benci betol! (Maklum la dia skang tengah berada di alam fantasi..huhu)
Tapi saye tak jeles pon. Betul! Tak jeles pon..yeke..? alrite2. I’m a bit jealous. ~satisfied now..huhuhu~ situasi ammonie itu telah mengingatkan saya pada Mr. Lovey yang jauh di perantauan. Argh!! Sgt cemburu! “Honey, knape blaja jauh sangat? Teruk saya dibuli ammonie..”hahaaha.~ Saje wat ayat sedih and kesian..~ dan sekarang anda tau sebb nye knpe saya ‘mengusung’ laptop..pertama: saya boleh surf internet jika ammonie ignore me dan kedua:henpon saya tak cukup canggih nak surfing internet through it. ~hehehe~
(Seterusnye) sebaik saje ammonie menjamah ‘fisherman porridge’ nye itu, mulutnye tak henti2 mengomel dan membebel tentang rasenye yg tak berape nak best..”nape rase cam ni..bla..bla..bla..mcm kurang sesuatu..bla..bla..”(memang dasar cikgu..wawawa) and me terus membedal ‘chicken chop’ dengan khusyuk!~Sorry, dear! I lapo giler..hihihi~
A few minutes later..“you abiskan I punye porridge ni aa..rase cam ape je..” ammonie mengarah dan Saya pon menurut perintah..hiks! porridge nye itu berjaye saya abiskan. ~Huh! Sungguh kuat makan la kamu!huhuhu.=p~
Minuman saya, ‘Apple juice’ sangat masam dan tawar. Dalam ati saya nak je cakap camni “ Mr. Pembuat Air,I’m not on diet.. kamu salah orang la. Dia punye air sepatutnye kurang manis(sambil tunjuk2 kat ammonie)”hohoho. Yup! Sepatutnye ‘cappucino’ ammonie yg  perlu kurang manis. Sebab dia on diet. Not me!!
Kemudian saya sambung citer tentang how I feel in these few days.. and you know what she’s ignored me again! Haiya!! Geram betol. Nak je saya cakap kat ‘that guy’ –bley tak jangan bermesej lame2 time saya kuar ngan dia ..please. Sebab sangat kaco. Dia tak pay attention every story yang saya citer dengan bersungguh2 dan sepenuh ati…huh! Apakah..?
Lastly,Walaupun saya dah luah segale2nye kat my best buddy ever-ammonie. Namun, saya tetap rase miserable..ntahla nape. Sedih betol! Maybe bukan sebab Han-oppa je tetapi sebenarnye I’ve a few things which I cannot write it down here… a things yang reminds me about my beloved buddies!! (gadis2ku saya rindu amat pada kamu) huhuhu.. ~Sunday blues go away!pleaseee..~
Ini adalah Han-oppa, yang wat saya nangis tak henti2..

Notes:
-ammonie: saya rindu Mr.Lovey so badly…as he said “happy things are able to wash off all the fatigue.. I love you. I wish you a happy day! ”so I must always be happy..rite?
-Han-oppa: apapun yang kamu lakukan I’ll support you dan sayang kamu seperti selalu!(sambil kesat airmata)sob..sob..sob
- Mr.Lovey: Love you too (sambil peluk2 gambar kamu..hehehe)..it will be great if you’re always happy. Study hard ya!
~have a great day everyone~ (^^;)V

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home